…κάθε χώρος, κάθε μέλισσα που βουίζει, κάθε σημείο της γης αποτελεί κάτι ιερό - …Αποτελούμε μέρος της γης και η γη αποτελεί μέρος της δικής μας ύπαρξης. Τα ευωδιαστά λουλούδια είναι αδέλφια μας. Ο τάρανδος, το άλογο, ο μεγάλος αετός, είναι αδελφοί μας. Οι ψηλοί βράχοι, τα αφρισμένα κύματα του ποταμού, ο χυμός των αγριολούλουδων, η θερμότητα του σώματος του αλόγου και των ανθρώπων ανήκουν όλα στην ίδια οικογένεια.
Seattle-αρχηγός των Ινδιάνων φυλής Ντουάμις

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

Χορτοφαγία - Εμπειρίες

1. Μετά από 30 χρόνια νοιώθω ότι ξαναγεννήθηκα. Είμαι 36 χρονών, παντρεμένη και έχω τρία παιδιά 10, 7 και 3 χρόνων. Από τους πρώτους μήνες της ζωής μου είχα προβλήματα υγείας. Στη Γερμανία που γεννήθηκα όταν ήμουν μηνών ακόμη νοσηλέυτικα σε νοσοκομείο και μου διαγνώστηκε εντεροπάθεια στη γλουτένη ή κοιλιοκάκη.Από παιδί ήμουν πρησμένη με διαστήματα να έχω μέχρι και 23 κιλά παραπάνω από ότι είμαι σήμερα. Είχα εκζέματα πάντα, κυρίως στο πρόσωπο, έντονη τριχοφυϊα και μικρά κόκκινα σπυράκια μονίμως στα μπράτσα και στην πλάτη. Ήμουν πάντα κόκκινη και είχα δερματογραφισμό. Ίδρωνα το χειμώνα αλλά περισσότερο το καλοκαίρι και χωρίς να κάνω κάτι κουραστικό και μόνo που καθόμουν σκούπιζα τον ιδρώτα μου, καλοκαίρι και ακόμη με το πακέτο τα χαρτομάντηλα στο χέρι. Οι αμυγδαλές μου ήταν ευαίσθητες και πρησμένες. Μάζευαν κάθε χρόνο πύον και αν έπινα κάτι κρύο μετά πάθαινα φαρυγγίτιδα. Το στόμα μου μύριζε μονίμως και προσπαθούσα μάταια με τσίχλες και καραμέλες να καλύψω το πρόβλημά.Είχα γλωσσίτιδα(η γλώσσα μου είχε στην επιφάνεια της σχήμα σαν χάρτη) και συχνά άφθες. Τα δόντια μου βγήκαν χαλασμένα και από το δημοτικό είχα την πρώτη μου θήκη. Οι κενώσεις μου δεν ήταν ποτέ σχηματισμένες και είχα πολλά αέρια. Είχα οστεωπόρωση (13% απώλεια στην οστική μάζα) από τα 17 μου και ποιος ξέρει μπορεί και από παιδί.Στο κρύο και στην υγρασία δεν άντεχα, πονούσαν τα κοκαλά μου. Όταν καθόμουν πολύ ώρα στο νεροχύτη μυρμήγκιαζε η πλάτη μου και πονούσε. Είχα κατά διαστήματα αναιμία και ένοιωθα αδυναμία. Το δέρμα μου στην περιοχή του μπικίνι αλλά και οι μασχάλες μου είχαν έκζεμα που ήταν σαν σκούρος λεκκές. Λεκέδες είχα και στο δεξί μου χέρι και στην πλάτη. Οι τρίχες στην περιοχή του μπικίνι και στα πόδια γύριζαν και μάζευαν πύον αφήνοντας σημάδια. Το λεγόμενο πόδι της χήνας στα μάτια μου αλλά και το δέρμα στα πλάγια της μύτης ήταν πάντα κόκκινα. Τ’ αυτιά μου ήταν πολύ ζεστά, σαν να είχαν πυρετό.
Μετά την πρώτη μου γέννα μου εμφανίστηκε διαταραχή της λειτουργίας του θυροειδή αδένα, υποθυροειδισμός με πολλά από τα συμπτώματα της δυσλειτουργίας του (έντονη κόπωση, νευρικότητα,ταχυκαρδία και πρήξιμο). Πάθαινα υπογλυκαιμίες καθημερινά. Μούδιαζε το κεφάλι μου, είχα τρέμουλο, ζάλη και αστάθεια. Μετά τη δεύτερη γέννα μου ανέβηκε η τιμή στο ουρικό οξύ, της χοληστερίνης και τα άκρα μου ήταν συνέχεια πρησμένα. Η πλάτη μου είχε πάρει μια κλήση σαν καμπούρα. Πάθαινα συχνά γαστρεντερίτιδες και μάζευαν πύον οι αμυγδαλές μου. Ο λαιμός μου δεν ξεχώριζε, 10 χρόνια μεγαλύτερη έμοιαζα και 20 χρόνια μεγαλύτερη ένοιωθα. Με ενοχλούσαν κάπου κάπου αιμοροϊδες. Τα μάτια μου πολλές φορές έβλεπαν θολά για λίγο.
Είχα κάνει αμέτρητες αιματολογικές εξετάσεις, κολονοσκόπηση, 8 γαστροσκοπήσεις, εξετάσεις DEXA για οστεωπόρωση, υπέρηχους για τον θυροειδή και ακτίνες μόλις στα 30 μου.
Για καλή μας τύχη μας σύστησαν μια γιατρό που θεραπεύει με τη μέθοδο του ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ “ΦΑΡΜΑΚΟ Η ΤΡΟΦΗ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΤΡΟΦΗ ΣΟΥ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΣΟΥ” η οποία μας έμαθε πια είναι η σωστή διατροφή αλλά και πως να ξεπερνάμε με φυσικούς τρόπους τον πυρετό, τον βήχα, τον πονοκέφαλο και άλλα. Την διατροφή αυτή την υιοθετήσαμε την εμπιστευτήκαμε και δεν την αλλάζουμε εδώ και 7 χρόνια.
Τα παιδιά μου εδώ και επτά χρόνια αρρωσταίνουν σπάνια και πολύ ελαφριά. Τους πέρασαν οι αλλεργίες , η λαρυγγίτιδα και ο βροχόσπασμος. Έχουν πολύ καλά επίπεδα σε βιταμίνη Β12 και σίδηρο.
Σήμερα νοιώθω σαν να έχω ξαναγεννηθεί. Μου πέρασε ότι είχα και τώρα νοιώθω 10 χρόνια μικρότερη. Η ποιότητα της ζωής μας άλλαξε ριζικά. Πλέον έχει ξυπνήσει μέσα μου και το ηθικό κομμάτι και νοιώθω υπέροχα που δεν είμαι η αιτία να υποφέρει και να θυσιαστεί κανένα ζώο εξαιτίας μου.
Τσορμπατζίδου Αναστασία
Αισθητικός, 36 ετών, Βέγκαν


2. Εδώ και δύο χρόνια έχω ξεκινήσει την υγειηνή διατροφή. Ο λόγος ήταν ένα πρόβλημα υγείας. Το πρόβλημα ήταν η υψηλή χοληστερίνη και η μεγάλη συσσώρευση λίπους στο συκώτι. Η κατάσταση αυτή υπήρχε εδώ και πολλά χρόνια. Η σύγχρονη ιατρική μου πρότινε τα νέα φάρμακα (στατίνες) αλλά λόγου της συγκέντρωσης λίπους στο συκώτι δεν μπορούσα να κάνω χρήση αυτών των φαρμάκων, γιατί αυτά τα φάρμακα συγκεντρώνονται όλα στο συκώτι. Αυτό θα είχε σαν αποτέλεσμα να πάθω ακόμη και κύρωση του ύπατος. Δυστυχώς με όλα αυτά ήρθε και η απογοήτευση και δεν ήξερα τι να κάνω. Το πρόβλημα μου κάθε μέρα μεγάλωνε, είχα αρχίσει να έχω ζαλάδες. Πολλές φορές έβλεπα μπροστά μου αστεράκια και ήταν πολύ επικίνδυνο κατά την οδήγηση. Το πρόβλημά μου το συζητούσα με διαφόρους φίλους και γνωστούς ώσπου μία μέρα έπεσα στην περίπτωση ενός φίλου μου χορτοφάγου όπου και αυτός πριν δύο χρόνια είχε τα ίδια προβλήματα με τη χοληστερίνη του. Μου εξήγησε πως έλυσε το πρόβλημα του μέσο της υγιεινής διατροφής και ειδικότερα με τη χορτοφαγία. Κάναμε πολλές συζητήσεις μαζί και μου έδωσε βιβλία και διάφορες σημειώσεις που είχε. Αφού διάβασα και μελέτησα όλα αυτά τα βιβλία αποφάσισα να ξεκινήσω. Μετά από τρεις μήνες τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά. Είχαν υποχωρήσει οι ζαλάδες μου και τα αστεράκια που έβλεπα . Η γυναίκα μου δεν το πίστευε αυτό που έβλεπε ώσπου μια μέρα μου είπε “αρχίζω και εγώ την υγειηνή διατροφή”. Σήμερα έχω κλείσει δυόμιση χρόνια χορτοφαγίας και από πολλές γενικές εξετάσεις αίματος φαίνεται ότι έχουν εξαφανιστεί όλα τα προβλήματα που είχα και ειδικότερα το λίπος στο συκώτι. Θα ήθελα να πω σε όλο τον κόσμο ότι η υγιεινή διατροφή και ειδικότερα η χορτοφαγία σε κάνει να βλέπεις τον κόσμο με πολύ αισιοδοξία και χωρίς προβλήματα. Ευχαριστώ πολύ όλους όσους με βοήθησαν.
Χρήστος
Ιδ. υπάλληλος, 45 ετών, Βέγκαν


3. Είναι σπουδαίο που δεν αρρωσταίνω πια καθόλου και είμαι καθαρή και το καταλαβαίνω αυτό το πράγμα μέσα μου. Από κει και πέρα εννοείται ότι υπάρχει και το ηθικό μέρος που πάντα με απασχολούσε.
Ανθή Χατζηδημητρίου
Φοιτήτρια, 20 ετών, Βέγκαν


4. Από παιδί υπέφερα από ημικρανίες. Έφευγα από το σχολείο κλαίγοντας από τον πόνο. Με την χορτοφαγική διατροφή (vegan) το μαρτύριο αυτό αποτελεί πια παρελθόν για μένα.
Καζαζιάδης Κωνσταντίνος
Mηχανικός, 38 ετών


5. Η αλλαγή στη διατροφή μου έγινε συνειδητά, όχι τόσο γιατί όταν έγινα χορτοφάγος εξαφανίστηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα όλες οι αλλεργίες μου που με ταλαιπωρούσαν σε όλη μου τη ζωή και σταμάτησα να είμαι τόσο ευαίσθητη στο κρύο όπως παλιά, όσο γιατί πάντα είχα ηθικό πρόβλημα με το να τρώω άλλα ζωντανά πλάσματα. Τώρα μπορώ να νιώσω πραγματική αγάπη για τα άλλα πλάσματα και να μη νιώθω ότι κοροϊδεύω τον εαυτό μου και ότι προσποιούμαι αγκαλιάζοντας το γάτο μου και τρώγοντας άλλα ζώα.
Καρλέτσα Κωνσταντία
Δημ. Υπάλληλος, 46 ετών, Βέγκαν


6. Πάντα συμπαθούσα τα προβατάκια, τα κατσικάκια κι όλα τα ζωάκια και τα θεωρούσα φίλους μου. Από τότε που σταμάτησα να τα τρώω με θεωρούν κι αυτά δικό τους φίλο.
Αυγουστίδης Γιώργος
Ελ. Επαγγελματίας, 45 ετών, Βέγκαν


7. Υπέφερα από δερματίτιδα και για πολλά χρόνια ακολουθούσα θεραπεία με κορτιζονούχα αλοιφή, διότι μόνο μ’αυτήν υποχωρούσαν τα σημάδια. Εδώ και ένα χρόνο περίπου ακολουθώ χορτοφαγική διατροφή και έχω απαλλαγεί από τη δερματίτιδα χωρίς να παίρνω κάποια αγωγή.
Ξανθοπούλου Γκόλφω
Τουριστικός Πράκτορας, 30 ετών, Βέγκαν


8. Ένα δις άνθρωποι σ’ όλη την Ινδία είναι χορτοφάγοι από γενιά σε γενιά. Το ίδιο κι εγώ και η οικογένειά μου χωρίς να έχουμε προβλήματα υγείας και έλλειψη βιταμινών.
Leo
Web Site Designer, 33 ετών, Βέγκαν


9. Η παραδοσιακή ελληνική κουζίνα της μητέρας μου (την οποία έχω κρατήσει κι εγώ) βασισμένη κυρίως σε φρούτα και λαχανικά, μας κράτησε μακριά από σοβαρές αρρώστιες και γηρατειά.
Καράλη Σουλτάνα
Τεχνολόγος Γεωπόνος, 44 ετών


10. Το ένστικτό μου με οδηγούσε στη χορτοφαγία γι’ αυτό και το κρέας και το γάλα μου έφερναν αποστροφή. Λόγω της κουλτούρας μας πιεζόμουν να τρώω ζωϊκά και γαλακτοκομικά και η υγεία μου ήταν διαταραγμένη. Πριν από 7 χρόνια πήρα τη μεγάλη απόφαση να ακολουθήσω τον εαυτό μου. Η υγεία μου καλυτέρεψε κατακόρυφα και προτείνω σε όλους να ακολουθούν το ένστικτό τους.
Κατσίνα Ιώ
Web site disigner, 41 ετών, Βέγκαν


11. Η χορτοφαγία με έκανε να νοιώθω ελαφρύτερο το σώμα μου, να έχω πολλή ενέργεια και να μην αισθάνομαι κουρασμένος, να νοιώθω καθαρός μέσα μου και να μην ιδρώνω ούτε να αρρωσταίνω όπως μου συνέβαινε παλιά.
Kadam Eknath
Ελ. Επαγγελματίας, 31 ετών, Βέγκαν


12. Από τότε που προσέχω τη διατροφή μου κι αποφέυγω τις ζωϊκές τροφές νιώθω καλύτερα και το κυριότερο σταμάτησαν οι εξάψεις μου κι έχω καλύτερη ποιότητα ζωής.
Ντίνα
Οικιακά, 53 ετών


13. Είχα αρθρίτιδα. Έπαιρνα αγωγή που μελλοντικά θα είχε σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία μου. Με τη χορτοφαγία έχω ξεχάσει το πρόβλημα.
Εύα
37 ετών, Βέγκαν


14. Είχα για χρόνια ακμή. Μετά από πολλές εξετάσεις δε βρίσκαμε την αιτία. Μετά από 2 χρόνια χορτοφαγικής διατροφής η ακμή μου θεραπεύτηκε κι εμφανίζεται μόνο όταν φάω κάποια ζωϊκή τροφή. Η υγεία μου βελτιώθηκε.
Αραβίδου Α. Σοφία
Ιδ. υπάλληλος, 30 ετών


15. Εδώ και 2 χρόνια είμαι χορτοφάγος. Έχω δει μεγάλη βελτίωση στο θυροειδή μου χωρίς τη λήψη φαρμάκων (Τ4) και έχει υποχωρήσει η κόπωση που είχα όλα τα χρόνια.
Βούλα
Ιδ. υπάλληλος, 42 ετών, Βέγκαν


16. Είμαι μητέρα 2 παιδιών. Το ένα είχε αλλεργικό άσθμα και το άλλο εκδήλωσε κάποιο πρόβλημα στα νύχια του με αδιευκρίνιστες αιτίες. Επίσης όταν έπινε αγελαδινό γάλα κάποιες φορές πονούσε η κοιλιά του κι άλλες έκανε εμετό. Ξεκινήσαμε χορτοφαγία και τα αποτελέσματα ήταν φανερά από την πρώτη κιόλας εβδομάδα. Το άσθμα σταδιακά βελτιωνόταν και στο πρώτο τρίμηνο σταματήσαμε τη φαρμακευτική αγωγή (2 χρόνια κορτιζόνη). Το πρόβλημα στα νύχια εξαφανίστηκε. Οι πόνοι στην κοιλιά και οι εμετοί σταμάτησαν αφού αντικαταστήσαμε το αγελαδινό γάλα με αμυγδαλόγαλα.
Χαρούλα
Οικιακά, Παιδιά 6 ετών


17. Γνωρίζοντας τη χορτοφαγία είδα κι εγώ τα ευεργετικά αποτελέσματά της. Είμαι χορτοφάγος περίπου 3 χρόνια. Σας αναφέρω τα πια σπουδαία : τα προβλήματα του εντέρου μου έλαβαν τέλος, ο θυροειδής μου είναι πλέον καλά χωρίς να παίρνω τα φάρμακα που έπερνα από κορίτσι. Λίγο μετά από μένα ακολούθησε τη χορτοφαγία και ο σύζυγός μου. Κατέβηκε η χοληστερίνη του από 290 στα 200 χωρίς φάρμακα. Η κοίλη του ήταν πρησμένη και οι γιατροί του έλεγαν να κάνει εγχείρηση. Τώρα δεν υπάρχει.
Αραβίδου Ευθυμία Αραβίδης Κωνσταντίνος
Οικιακά, 46 ετών, Βέγκαν Έμπορος, 52 ετών, Βέγκαν

ecipes motherearth