…κάθε χώρος, κάθε μέλισσα που βουίζει, κάθε σημείο της γης αποτελεί κάτι ιερό - …Αποτελούμε μέρος της γης και η γη αποτελεί μέρος της δικής μας ύπαρξης. Τα ευωδιαστά λουλούδια είναι αδέλφια μας. Ο τάρανδος, το άλογο, ο μεγάλος αετός, είναι αδελφοί μας. Οι ψηλοί βράχοι, τα αφρισμένα κύματα του ποταμού, ο χυμός των αγριολούλουδων, η θερμότητα του σώματος του αλόγου και των ανθρώπων ανήκουν όλα στην ίδια οικογένεια.
Seattle-αρχηγός των Ινδιάνων φυλής Ντουάμις

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

Τα οφέλη της χορτοφαγικής ωμοφαγίας

Τα οφέλη της χορτοφαγικής ωμοφαγίας
Από τον Στράτο Ιωακείμ 

Μια εναλλακτική πρόταση διατροφής έχει μπει στη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων στον πλανήτη. Πρόκειται για τη χορτοφαγική ωμοφαγία, που κερδίζει όλο και περισσότερους Έλληνες. Κύρια τροφή τα φρούτα, τα λαχανικά αλλά και σπόροι και ξηροί καρποί, που εντάσσονται στην καθημερινή διατροφή των ωμοφαγικών και προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στην υγεία τους.
Στο πέρασμα των χρόνων υπήρξαν πολλοί διάσημοι χορτοφάγοι, ενώ το «κίνημα της χορτοφαγίας» είναι ζωντανό και προσελκύει όλο και περισσότερους θαυμαστές. Μεταξύ των διασημότερων χορτοφάγων υπήρξαν οι Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Λέων Τολστόι, Άλμπερτ Αϊνστάιν, Μαχάτμα Γκάντι, Μπέρναρ Σω και Μάρκ Τουέιν. Επίσης, διάσημοι καλλιτέχνες και αθλητές εν ζωή, ασπάζονται τη συγκεκριμένη διατροφική συνήθεια, όπως ο Μπράντ Πιτ, η Τζόαν Μπαέζ και ο Καρλ Λιούις.

Με σεβασμό στο περιβάλλον 
Η χορτοφαγία ελαττώνει τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Μια διατροφή που στηρίζεται κυρίως σε λαχανικά και φρούτα (βιολογικών και καλλιεργήσιμων τοπικών ποικιλιών) σημαίνει λιγότερη κατανάλωση νερού, λιγότερη έκλυση υδρογονανθράκων, καθώς και περιορισμό της μόλυνσης του αέρα και των τοξικών χημικών στον υδροφόρο ορίζοντα.

«Καταστροφικό» το μαγείρεμα 
Η «Αττική free press» συνομίλησε με τη Μαρία Καρπέτα, άριστη γνώστης της χορτοφαγικής ωμοφαγίας. Η κα Καρπέτα εδώ και πολλά χρόνια έχει αποκηρύξει τις συμβατικές διατροφικές συνήθειες και μας αποκαλύπτει τα οφέλη της ωμοφαγίας: «Η χορτοφαγική ωμοφαγία είναι μια διατροφή, η οποία αποτελείται από ωμές, ακατέργαστες τροφές. Το μαγείρεμα καταστρέφει τα ένζυμα των τροφών, τα οποία είναι απαραίτητα για τη σωστή χώνεψη. Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι άνθρωποι, κυρίως μεγαλώνοντας, νιώθουν βάρος και φούσκωμα μετά το φαγητό. Επίσης, με το μαγείρεμα χάνεται ένα μεγάλο μέρος των θρεπτικών συστατικών των τροφών. Με τις ωμές τροφές μπορούμε να πάρουμε τα ίδια θρεπτικά συστατικά, τρώγοντας πολύ μικρότερες ποσότητες φαγητού. Επίσης, το μαγείρεμα αλλάζει τη χημική σύσταση των τροφών, δημιουργώντας έτσι διάφορα προβλήματα, καθώς και εθισμό στις μαγειρεμένες τροφές».

Άπειρα τα οφέλη στον οργανισμό 
Οι κανόνες που η ίδια η φύση θέτει, δείχνουν τον δρόμο. «Τα ζώα στη φύση που τρέφονται με ωμές ακατέργαστες τροφές, δεν αρρωσταίνουν από τις κοινές αρρώστιες που ταλαιπωρούν την ανθρωπότητα στις μέρες μας. Αντίθετα τα κατοικίδια ζώα, που ζουν κοντά στον άνθρωπο και τρώνε επεξεργασμένες τροφές, υποφέρουν απ’ τις ίδιες παθήσεις. Η τροφή από ζωντανές, ακατέργαστες τροφές έχει άπειρα οφέλη για τον οργανισμό. Κάποια απ’ αυτά είναι: αυξημένη ενέργεια, εξισορρόπηση βάρους, καλύτερη διάθεση, απαλλαγή από ασθένειες, όπως κατάθλιψη, παχυσαρκία, υπέρταση και πολλά άλλα. Τρώγοντας ζωντανές τροφές, δίνουμε τη δύναμη στο σώμα μας να απαλλαγεί από προβλήματα υγείας και αρρώστιες», αναφέρει η κα Καρπέτα.

Όλες οι τροφές έχουν πρωτεΐνη, ακόμα και τα φρούτα 
Η αμφισβήτηση γύρω από τη ωμοφαγία είναι διαρκής και από αρκετό μέρος του πληθυσμού της Γης. Αποτελεί αντικείμενο ερευνών από επιστήμονες, ενώ συχνό είναι το ερώτημα για τη συμβολή του κρέατος στις διατροφικές μας συνήθειες. Επ’ αυτού η κα Καρπέτα μας ανέφερε τα εξής: «Πολλοί άνθρωποι ανησυχούν ότι με την ωμοφαγία δε θα μπορούν να λαμβάνουν αρκετή πρωτεΐνη. Όλες οι τροφές έχουν πρωτεΐνη, ακόμα και τα φρούτα. Με την ωμοφαγική διατροφή, μπορεί ο καθένας να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες με μεγάλη ευκολία. Ο κατάλληλος συνδυασμός τροφών μπορεί να μας παρέχει και τα 8 βασικά αμινοξέα που χρειαζόμαστε για να συνθέσουμε πρωτεΐνη. Πολλή πρωτεΐνη έχουν τα φρούτα, οι σπόροι, οι ξηροί καρποί και κυρίως τα φύτρα. Τα φύτρα είναι μια πλήρης τροφή, καθώς έχουν όλες τις βιταμίνες και τα μέταλλα. Επίσης έχουν και πάρα πολλή πρωτεΐνη. Υπάρχουν πολλοί ωμοφάγοι αθλητές στον κόσμο, ακόμα και body builders, που δεν έχουν κανένα πρόβλημα να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες τους σε πρωτεΐνη».

Ωμοφαγία δε σημαίνει μόνο φρούτα και σαλάτες 
 «Ωμοφαγία δε σημαίνει ότι τρώμε μόνο φρούτα και σαλάτες. Είναι μια διατροφή με μεγάλη ποικιλία, ώστε να μη βαρεθούμε ποτέ. Υπάρχουν συνταγές για γλυκά, τούρτες, μπισκότα, κράκερ, ντιπς, ακόμα και πίτσα ή κρέπες. Υπάρχουν πλέον στον κόσμο πάρα πολλά ωμοφαγικά εστιατόρια που σερβίρουν νοστιμότατες λιχουδιές», σημειώνει η κα Καρπέτα για να συνεχίσει: «Αυτό που μου αρέσει προσωπικά στην ωμοφαγική διατροφή είναι τα άπειρα φρούτα που απολαμβάνω. Τα φρούτα θα έπρεπε να είναι η κύρια τροφή του ανθρώπου, μια που η γλυκόζη είναι το καύσιμο του ανθρώπινου οργανισμού. Τρώγοντας μαγειρεμένες τροφές, δε μένει πολύς χώρος για φρούτα. Περνάει η εποχή του κάθε φρούτου χωρίς να προλάβουμε να το χορτάσουμε. Είναι ωραίο να μπορείς να φας ένα τεράστιο μπολ φράουλες ή σταφύλι ή το μισό από ένα δροσερό και γλυκύτατο καρπούζι! Πραγματικά για μένα δεν υπάρχει πιο ωραίο γεύμα από ένα τεράστιο πιάτο με φρούτα εποχής».

attikipress.gr

Σχετικά με το θέμα:

Facebook, Ομάδα ¨Χορτοφαγική Ωμοφαγία - Raw Vegan Food

Facebook, Ομάδα "Χορτοφαγία - Υγεία - Περιβάλλον - Οικολογία"