…κάθε χώρος, κάθε μέλισσα που βουίζει, κάθε σημείο της γης αποτελεί κάτι ιερό - …Αποτελούμε μέρος της γης και η γη αποτελεί μέρος της δικής μας ύπαρξης. Τα ευωδιαστά λουλούδια είναι αδέλφια μας. Ο τάρανδος, το άλογο, ο μεγάλος αετός, είναι αδελφοί μας. Οι ψηλοί βράχοι, τα αφρισμένα κύματα του ποταμού, ο χυμός των αγριολούλουδων, η θερμότητα του σώματος του αλόγου και των ανθρώπων ανήκουν όλα στην ίδια οικογένεια.
Seattle-αρχηγός των Ινδιάνων φυλής Ντουάμις

Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου 2008

Στροφή... ζωής


Απο PATHFINDER 


Τις τελευταίες δεκαετίες ακούγονται πολλά για τη χορτοφαγία. Ο αυξημένος μέσος όρος ζωής, η απώλεια βάρους, η καθαρή συνείδηση είναι μερικά μόνο από τα προσωπικά οφέλη που μπορεί να έχουμε. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα πολλοί που διατηρούν αμφιβολίες.

Τι θα λέγατε εάν γνωρίζατε ότι το κρέας και η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων σχετίζονται με τα καρδιακά νοσήματα, τον καρκίνο και το διαβήτη; Εάν μαθαίνατε επίσης ότι η βιομηχανία κρέατος σκοτώνει περισσότερα από 10 εκατομμύρια ζώα το χρόνο, μόνο στις ΗΠΑ, γεγονός που συμβάλει στην μόλυνση του περιβάλλοντος σε μεγαλύτερο ποσοστό από τις ρυπογόνες αέριες εκπομπές των αυτοκινήτων όλου του κόσμου;

Η υγεία

Ένας στους τρεις Αμερικάνους πεθαίνει από καρδιακό νόσημα, ένας στους πέντε από καρκίνο, δυο στους τρεις από παχυσαρκία, ενώ πάνω από 8 εκατομμύρια άτομα πάσχουν από κάποια αυτοάνοση ασθένεια. Πάνω από 15 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν διαβήτη, 60 εκατομμύρια έχουν κάποιο είδος καρδιαγγειακού προβλήματος και πάνω από 100 εκατομμύρια έχουν υψηλή χοληστερίνη.

Καθώς λοιπόν διαβάζετε αυτό το άρθρο, κάθε ένα λεπτό, δυο Αμερικανοί πεθαίνουν από καρδιακό επεισόδιο και άλλοι δυο από εγκεφαλικό. Όλα αυτά μας κάνουν χιλιάδες καρδιακά επεισόδια μέσα στις επόμενες 24 ώρες, νούμερο πολύ μεγαλύτερο από οποιαδήποτε καταγραφή νεκρών μετά από καταστροφικό χτύπημα.

Ο Αμερικανός Δρ. Colin Campbell, κορυφαίος ερευνητής, υποστηρίζει ότι έχουμε φτάσει σε σημείο να χαρακτηρίζουμε «φυσιολογικές» κάποιες ασθένειες, που δεν είναι πραγματικά συνηθισμένες. Στην πραγματικότητα, ένα ποσοστό περίπου 80-90% των παθήσεων αυτών, όπως καρκίνος, καρδιαγγειακά προβλήματα, θα μπορούσαν να αποφευχθούν, τουλάχιστον έως μια προχωρημένη ηλικία, υιοθετώντας μια δίαιτα χορτοφαγίας.

Το κρέας και τα αυγά περιέχουν αραχιδoνικό οξύ (AA), το οποίο είναι ένα προφλεγμονώδες λιπαρό οξύ που βρίσκεται μόνο σε ζωικά προϊόντα. Σύμφωνα με τον Δρ. Andrew Weil, τα καρδιακά νοσήματα και η νόσος του Αλτσχάιμερ, μαζί με πολλές άλλες ασθένειες ξεκινούν ως μια φλεγμονή. Ακόμα και το κοτόπουλο είναι γεμάτο με αραχιδoνικό οξύ.

«Όπως αποδεικνύεται περίτρανα, το ανθρώπινο σώμα μπορεί να αντλήσει όλα τα σημαντικά αμινοξέα που χρειάζεται από μια φυσική ποικιλία φυτικών πρωτεϊνών που καταναλώνουμε καθημερινά. Βεβαίως, δεν απαιτείται η κατανάλωση υψηλών ποσοτήτων φυτικών πρωτεϊνών σε κάθε γεύμα,» σχολιάζει ο Δρ. Campbell.

Εάν μπορούμε να έχουμε όλες τις πρωτεΐνες, τα μέταλλα και το ασβέστιο που χρειαζόμαστε από τα φυτά, φαίνεται ιδιαίτερα παράτολμο να εκθέτουμε τον εαυτό σε κίνδυνο μέσω των ζωικών πρωτεϊνών. Επιπλέον, μια πλήρης χορτοφαγική διατροφή εμπεριέχει τα αντιοξειδωτικά, τις ίνες και το άμυλο που λείπουν από πολλές τροφές.

Η ηθική

«Στόχος μας θα πρέπει να είναι να απελευθερώσουμε τους εαυτούς μας... επεκτείνοντας τη συμπόνια μας για να αγκαλιάσουμε όλα τα πλάσματα της φύσης και την ομορφιά της.»
~ Albert Einstein



Περίπου 10 εκατομμύρια ζώα σκοτώνονται κάθε χρόνο για τροφή μόνο στην Αμερική, σε αυτό τον αριθμό συμπεριλαμβάνονται μοσχάρια, γουρούνια, γαλοπούλες και κοτόπουλα. Όλα τα παραπάνω αντιστοιχούν στον θάνατο περίπου 1 εκατομμυρίου ζώων την ώρα. Η κτηνοτροφία είναι μια βιομηχανία που αποφέρει κέρδη περίπου $100 δις το χρόνο.

Σε αυτή την κλίμακα και σε συνδυασμό με τις προσπάθειες για την μείωση των τιμών, πως πιστεύετε ότι φέρονται στα ζώα; Η απάντηση βρίσκεται στον πιο κατάλληλο τρόπο για την εξοικονόμηση χρόνου και κόστους.

Ποια είναι λοιπόν η διαφορά ανάμεσα σε ένα σκύλο ή μια γάτα και μια κατσίκα; Απλά επειδή τους κρεμάσαμε μια ταμπέλα: «κατοικίδια» και αποφασίσαμε να τα αγαπάμε; Θα μπορούσαμε να φάμε ποτέ ένα σκύλο; Κάποιος θα έλεγε: «Όχι, ο σκύλος είναι πολύ χαριτωμένος», αλλά και το γουρουνάκι δεν είναι;

Εμείς οι άνθρωποι δεν διαθέτουμε παρόμοια βιολογική δομή με όλα αυτά τα ζώα; Έχουν κεντρικό νευρικό σύστημα, υποδοχείς πόνου, καρδιά και εγκέφαλο. Μπορούν να δουν, να μυρίσουν, να ακούσουν, να αισθανθούν. Όταν τους μιλάμε, ανταποκρίνονται. Όταν τα πληγώνουμε ματώνουν. Όταν φοβούνται, η καρδιά τους χτυπάει πιο γρήγορα. Κοιτάξετε στα μάτια μια αγελάδα, ένα σκύλο, ένα κουνέλι ή ένα άλογο και προσπαθήστε να νιώσετε την ηρεμία, την αγάπη και τη ζωή μέσα από αυτά τα πλάσματα.

Όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι πολύ πιο εύκολο να μην σκεφτόμαστε την βαναυσότητα με την οποία μεταχειριζόμαστε τα ζώα. Εξάλλου, απέχουμε τόσο πολύ από αυτή τη θέση, γιατί να νοιαστούμε;

Ωστόσο, από τη στιγμή που γνωρίζουμε την αλήθεια, δεν μπορούμε να την αρνηθούμε και δεν μπορούμε παρά να νιώθουμε το λάθος. Μπορεί ακόμα να φοβόμαστε την αλήθεια και να αποφεύγουμε να ακούσουμε λεπτομέρειες, επειδή η επίγνωση μπορεί να προκαλέσει την άνεση μας και να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ζούμε...

Χορτοφαγία: Μύθοι και Πραγματικότητα

1.Πως λαμβάνουμε πρωτεΐνες;

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, υπάρχουν πρωτεΐνες και σε αυτή τη διατροφή. Σχεδόν όλα τα λαχανικά συμβάλουν στην καθημερινή πρόσληψη πρωτεϊνών από το σώμα μας. Οι τροφές με πολύ υψηλά ποσοστά πρωτεϊνών είναι: τα αμύγδαλα, το αβοκάντο, η σόγια και τα δημητριακά. Τα φυτά επίσης περιέχουν ίνες, αντιοξειδωτικά και είναι χαμηλά σε κορεσμένα λίπη και χοληστερόλη.

2. Φοβάμαι πως θα πεινάσω. Πως θα χορτάσω χωρίς κρέας;


Τα λαχανικά εμπεριέχουν ίνες και εφόσον το σώμα μας δεν χωνεύει τις ίνες, αυτό μας κάνει να νιώθουμε χορτασμένοι. Άλλες ομάδες τροφών, όπως τα δημητριακά και οι ξηροί καρποί μπορούν να μας φουσκώσουν. Την επόμενη φορά που θα νιώσετε πεινασμένοι δοκιμάστε να φάτε αμύγδαλα... Οι επεξεργασμένες αμυλούχες τροφές, όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά, μπορούν επίσης να μας κάνουν να χορτάσουμε.

3. Λατρεύω τη μυρωδιά του κρέατος, δε θα μπορούσα ποτέ να το εγκαταλείψω

Tο κρέας μπορεί να αντικατασταθεί με όσπρια, δημητριακά, ξηρούς καρπούς. Tα ψάρια με φακές τα καρότα κ.ά. Οι τροφές αυτές καλύπτουν πλήρως κάθε διατροφική μας ανάγκη.
Εάν σας είναι απαραίτητο το κρέας (λόγω εξάρτησης), εάν ταίζετε τα παιδιά σας κρέας από τον φόβο έλλειψης συστατικών, υπάρχει άλλη σωτήρια λύση: Είναι η πολτοποιημένη Bιο-Λογική μη μεταλλαγμένη σόγια σε αλεύρι, κιμά, κεμπάπ, φιλέτο κλπ. έχει τις ίδιες ακριβώς ίνες με το κρέας.

Ωστόσο, καλό θα ήταν να την αποφεύγετε, καθώς το ποσοστό επεξεργασίας της είναι πολύ μεγάλο. Οι συνήθειες μας μπορούν να αλλάξουν σε περίπου 20 μέρες.
Εάν καταφέρετε να αποφύγετε το κρέας για περίπου 20 μέρες, θα παρατηρήσετε ότι η επιθυμία σας είτε θα σταματήσει να υπάρχει είτε θα μειωθεί δραματικά. Εάν ωστόσο δεν θέλετε να σταματήσετε να τρώτε κρέας, αναρωτηθείτε για το λόγο και όλα αυτά που σας συνδέουν με αυτές τις διατροφικές συνήθειες.

4. Το κρέας δεν συμπεριλαμβάνεται στις βασικές ομάδες τροφών;

«Αν και πιστεύουμε ότι είμαστε και συμπεριφερόμαστε με ανάλογο τρόπο, οι άνθρωποι δεν είμαστε εκ φύσεως σαρκοφάγοι οργανισμοί. Οι άνθρωποι έχουν τη δομή γαστρεντερικού συστήματος ενός «αφοσιωμένου» φυτοφάγου ζώου. Όταν σκοτώνουμε ζώα για να τα φάμε, καταλήγουν να μας σκοτώνουν αυτά επειδή η σάρκα τους, η οποία περιέχει χοληστερόλη και κορεσμένο λίπος, δεν προορίζονταν για τον άνθρωπο,» σχολιάζει ο C.Roberts, εκδότης του Αμερικανικού περιοδικού Καρδιολογίας.
Τα ανθρώπινα δόντια είναι επίσης παρόμοια με εκείνα που συναντούμε στα άλλα φυτοφάγα ζώα, με την εξαίρεση των κυνοδόντων (οι κυνόδοντες κάποιον πιθήκων είναι επιμηκυμένοι και θεωρείται ότι χρησιμοποιείται για επίδειξη και/ή άμυνα).

Η μετάβαση

1. Δευτέρες χωρίς κρέας: Εάν η μετάβαση αυτή για εσάς είναι πολύ δύσκολη, ξεκινήστε απλά αφιερώνοντας μια ημέρα την εβδομάδα στην χορτοφαγία.
2. Εναλλακτικές λύσεις: Προσπαθήστε να επιλέξετε κάποιες εναλλακτικές λύσεις όταν βγαίνετε έξω. Περιστασιακά, παραγγείλετε νέα γεύματα και πειραματιστείτε. Μπορεί να ανακαλύψετε νέες γευστικές απολαύσεις που δεν γνωρίζατε.
3. Βρείτε συνταγές: Αναζητήστε νέες συνταγές από φίλους, την οικογένεια σας, βιβλία και το διαδίκτυο. Θα είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό να δοκιμάσετε νέες και επιπλέον υγιεινές γεύσεις. Ποιος ξέρει, ίσως καταλήξετε να σας αρέσουν.
4. Αποφύγετε την υπερβολή: Ένα από τα πράγματα που θα πρέπει να αποφύγετε είναι η υπερβολή. Έτσι, εάν το αγαπημένο σας ψωμί ή τα μακαρόνια περιέχουν αυγό, μην τα απορρίψετε. Το όλο θέμα είναι να γνωρίζετε τι ακριβώς τρώτε αλλά να μη νιώθετε στερημένοι. Κρίνετε όσο καλύτερα μπορείτε και χαλαρώστε.
5. Μακριά από την πείνα: Ίσως να χρειαστεί λίγος χρόνος μέχρι να καταφέρετε να νιώσετε καλά με τις νέες αναλογίες. Εάν νιώθετε πείνα, φάτε περισσότερο ή καταφύγετε σε συχνότερα γεύματα.

Διαφορετικοί κόσμοι

Ζούμε σε μια εποχή στην οποία βρισκόμαστε πολύ μακριά από τον τόπο παραγωγής της τροφής μας και έτσι είναι φυσικό και επόμενο να αγνοούμε γεγονότα και να συνεχίζουμε με όλα αυτά που είναι βολικά για εμάς. Όμως ότι είναι εύκολο και βολικό σκοτώνει εμάς και τον πλανήτη.

Εάν δεν είστε χορτοφάγος, πολύ πιθανό μετά από όλες αυτές τις πληροφορίες να μπείτε στον πειρασμό να γίνετε. Όμως η αλλαγή χρειάζεται προσπάθεια και χρόνο.

Ένας συνειδητός τρόπος ζωής είναι απλά επιλογή. Μέσα από τη γνώση και την κατανόηση, μπορούμε να κερδίσουμε τη διαύγεια και έτσι να ενθαρρύνουμε τον εαυτό μας να κάνει καλύτερες και πιο συνειδητές επιλογές.

Think Simple Now

Δεν υπάρχουν σχόλια: